BLOGI – KUIDAS SEDA KIRJUTADA?

Kõigepealt peab olema kindel teema, millest kirjutada. Ja selleks, et mingist teemast head blogipostitust saada, pead veenduma, et tead sellest piisavalt. Kui ei tea, siis vii ennast kurssi!

Loomulikult sõltub see eelkõige sinu valdkonnast, milles tegutsed. Oma blogis võib sul olla küll mitu kategooriat, kuid üleüldine fookus peab olema sinu valdkonnal, välja arvatud juhul kui tegu on personaalse blogiga.

Sa soovid kindlasti oma blogiga jõuda mingi kindla inimgrupini. Seega, pane paika sihtgrupp! Kõigile meeldida on alati raskem, kui mingile kindlale grupile. Sihtgrupi paikapanemisel võid olla kindel, et sinu blogi sõnum jõuab pärale paremini, kui niiöelda kõigile kirjutades.

Blogi peab olema lihtne ja lühike, sisaldades sissejuhatust, sisu, kokkuvõtet ja üleskutset (NÄITEKS: anna kommentaarides teada, kas sina eelistad töötamist kontoris või kodukontoris). Ideaalne blogi pikkus on 500-600 sõna.

Postituse kirjafont peab olema selge ja piisava suurusega, et seda oleks mugav lugeda. Taust peaks olema hele ja kiri musta tooniga, sest sellist kooslust haarab silm kõige paremini.

Blogi peab olema liigendatud ja pikema teksti puhul sisaldama alapealkirju, et seda oleks lihtsam jälgida. Tähtsam välja tuua kasutades bold kirjastiili.

Kasuta oma blogi illustreerimiseks pilte ja videosid.


Kirjuta ühele inimesele, ainsuses. Sinata, sest räägidki ju lugejaga. Kasuta palju sina/mina vormi, nii on lugejal tunne, et räägitaksegi konkreetselt temaga ja see jätab sõbraliku ning sooja vaibi.

BLOGI

BLOGI LIIGID

See, kuidas kirjutada üht blogiartiklit, sõltub natuke ka sellest, mis tüüpi blogi sul on. Blogiartikli liike on tegelikult väga palju.

  • Juhendid ja muud “kuidas” stiilis postitused
  • Nimekirjad
  • Kogemuslugu
  • Mallid, kontrollnimekirjad
  • Elu kaadri taga
  • Meelelahutuslikud postitused
  • Retseptid
  • Harjutused
  • Kokkuvõtlikud postitused
  • Temaatilised taskuhäälingud. Kirjuta, millised taskuhäälinguid kuulad, mis on sind sinu töös edasi aidanud. Kui müüd tooteid,
    siis võid mõelda, kas on tootega seotud elustiili taskuhäälinguid, mida võiksid oma klientidele
    jagada.
  • Intervjuu/persoonilugu
  • Trendid valdkonnas
  • Olulised mõisted valdkonnas
  • Toodete võrdlused, tootearvustused
  • Tasuta allalaaditav toode või juhend, test
  • Tasuta kasulikud tööriistad
  • Korduma kippuvad küsimused
  • Uudised
  • Probleem ja lahendus. Kirjuta mõnest olulisest probleemist, mida iga päev aitad oma klientidel lahendada.
  • Külalispostitus. Lase kellelgi teisel sinu blogisse kirjutada. Võid kasutada seda juhul, kui teed kellegagi tihedat koostööd või on teil ühiseid väärtusi.
  • Hooajaga seotud teemad
  • Algajate juhend
  • Igakuine ülevaade. Kui sa kajastad oma igakuised edusamme, siis on sul juba üks blogipostitus igal kuul olemas 🙂
  • Uuenda mõnda vana postitust.

 

BLOGI STRUKTUUR

STRUKTUUR on nagu kooliski kirjandit kirjutades:

  • sissejuhatus
  • sisu
  • kokkuvõte

 

+ lisa sinna veel:

  • üleskutse (call to action)

Sissejuhatus

Sissejuhatuses ütle kohe välja oma peamine sõnum või point, millest artiklis juttu tuleb. Oma sihtgrupi kõnetamiseks küsi neilt mõni küsimus või kirjelda teemat lähtuvalt lugeja vaatest.

BLOGI

Pealkiri

Pealkiri ja alapealkirjad pane paika hiljem.
Kuna sinu postituse sisu või isegi fookus võib muutuda, siis tasub postituse pealkiri jätta viimaseks, kuid igal juhul peab see sisaldama olulist võtmesõna või fraasi.

Pealkiri peab lugejas tekitama huvi. Kui pealkiri ei ütle selgelt, millega on tegu või see ei anna mingit lubadust, siis ei hakka keegi seda lugemagi.

Alapealkirjade idee on võtta kokku peamisi mõtteid või sisuosasid. Alapealkirjades võib, aga ei ole kohustus kasutada olulisi võtmesõnasid.

Sisu

Tekst olgu hästi liigendatud, tükkideks lõhutud, olulised kohad “boldiga” märgistatud. Meil on palju lihtsam infot omastada, kui meile tundub, et seda ei ole palju. Tulbad lasevad lugejal korraga hoomata vaid natukene ning isegi pikk artikkel on palju kergemini loetav.

Lisa pilte ja videosid

Pilt räägib rohkem kui 1000 sõna ja video rohkem kui 1000 pilti. Mida rohkem pilte, seda parem. Need teevad kirjutise ka vaheldusrikkamaks ja palju huvitavamaks. Muidugi peavad pildid ja videod teemaga kokku minema ning artiklile väärtust juurde andma.

Kasuta märksõnu

Märksõnad või otsisõnad ehk keywords on aluseks sellele, et sinu blogipostituseni jõutakse Google´is ja teistes otsimootorites. Märksõnu teksti lisades pea meeles, et eelkõige kirjutad ikkagi lugejale, mitte Google´ile. Kui lugejatele meeldib, meeldib ka Google´ile.

Märksõna või termini kasutamine blogipostituses:

  • blogipostituse pealkirjas
  • blogipostituse sees erinevates pealkirjades
  • blogipostituse sisus paksuna, kaldkirjas või allajoonituna
  • vähemalt 1 pilt, kus faili nimi ja “alt tag” sisaldab märksõna

Kokkuvõte

ÜLESKUTSE ehk call to action
Alati lõpeta oma artikkel kindla üleskutsega ehk, mida sa soovid, et sinu lugejad peale lugemist teeksid.

  • lae alla
  • tule jälgijaks
  • võta ühendust
  • külasta veebisaiti
  • aga/ vajuta “like”
  • uuri lähemalt
  • vaata meie videot
  • jäta meile kommentaar

Näiteks: Kas sulle meeldis see blogi? Siis ole hea, jaga seda ka oma sõpradega.

Kui järgid ülaltoodud nippe, siis on blogi kirjutamine kindlasti üks parimaid viise oma sihtgrupiga suhtlemiseks ning klientide leidmiseks. Kuna blogipostitusel on kindel raamistik, siis saad ka sina selle kirjutamisega hakkama! Isegi kui sa alles alustad oma blogiga, on sul võimalik üsna kiiresti nii mõnestki juba ammu blogivast konkurendist Google´is mööda kihutada.

Edukat blogimist!

Kirjuta kommentaarides ka enda blogimiskogemusest.

Jaga seda blogipostitust

Kommentaarid:

Jäta kommentaar