Kõige lihtsam on ilmselt öelda, et virtuaalassistent (VA) on veebisekretär või -assistent. Ta on nagu sekretär või assistent ikka, kuid selle vahega, et töötab ja suhtleb distantsilt, virtuaalselt, on asukohast sõltumatu. Üldjuhul tegutseb VA (virtuaalne assistent) ettevõtjana ja tunnitasu alusel ning esitab tehtud töö eest arve.
Virtuaalassistent võib pakkuda väga laias valikus teenuseid, aga tal võib olla ka oma mikronišš, näiteks kirjutab blogisid, reklaamtekste, tegeleb kodulehtedega või sotsiaalmeediaga.
VA pakutavad teenused võib klassifitseerida järgnevalt:
- Administratiivsed teenused,
- kujundustööd,
- sotsiaalmeedia haldamine,
- online sündmuste assisteerimine,
- ürituste korraldus,
- preemiumteenused (assistent, kellel on mingis valdkonnas spetsialisti staatus, saab pakkuda preemiumteenust, mis on ka kõrgemalt hinnastatud, nt projektide koostamine, copywriting või turundusplaani koostamine).
Tavapärasemad VA teenused on näiteks:
- E-postkasti haldamine,
- online kalendri ja broneeringute haldamine,
- kirjadele vastamine,
- teksti- ja tabelitöötlus,
- info ja kontaktide otsimine,
- meenete tellimine,
- broneeringute tegemine,
- ürituste korraldamisel assisteerimine,
- turundustegevustes abistamine,
- dokumentide vormistamine,
- pakkumiste saatmine,
- kodulehele uue info sisestamine,
- kasutajakontode loomine,
- arvete koostamine raamatupidamisprogrammis,
- assisteerimine Zoomi kohtumistel,
- veebiseminaridel ja nende ettevalmistamine,
- maandumislehtede loomine ja kujunduste tegemine Canva programmi abil,
- makselinkide loomine,
- meiliturundusplatvormide ja automaatikate loomine ning haldamine,
- küsitlus- ja registreerimisvormide koostamine ja piiramatult muid erinevaid tegevusi.
See nimekiri ei ole kindlasti lõplik ja sõltub suuresti sellest, millise alaga klient tegeleb.
Üks VA ei pea kõiki neid teenuseid pakkuma aga võib. Virtuaalassistent on põhimõtteliselt ka kitsama valdkonna spetsialist, kes aitab ja nõustab klienti näiteks kodulehe, turunduse või sotsiaalmeediaga seonduvas ning haldab tema kontot.
Järjest enam on VA-d hakanud tegema koostööd ja moodustama omavahel meeskondi. Seega, virtuaalassistendid võivad teenust pakkuda ka meeskonnana, kus nad ettevõtte jaoks oma teadmised ja oskused ühendades saavad rohkem ära teha. Meie, VirtuaalAssistendid, tiimis on erinevate valdkondade spetsialiste ja assistente, kes omavad laias valikus praktilisi teadmisi ja oskuseid ning pakuvad teenuseid seinast seina.
VA on paljude jaoks veel avastamata, kuid siiski aina enam populaarsust koguv lahendus, kui ei soovi näiteks uut töötajat palgale võtta ja tema pealt makse maksta, pole piisavalt finantsi, et luua sekretärile või assistendile tööruumi ja vastavaid tingimusi. VA-l on oma töövahendid ja ruum ning tal on tavaliselt ka omapoolne virtuaalassistendi teenuse osutamise leping olemas. Virtuaalassistendi tasustamine toimub vaid tehtud ülesannete eest, mitte kuupalga alusel nagu sekretäri või assistendi puhul. Tegelikult on virtuaalassistendi eeliste nimekiri üsna pikk ja selle võtab hästi kokku Assistendikooli asutaja Liina Ostusmaa lause, kes ütleb, et virtuaalne assistent ei pruugi kõike teada, kuid ta uurib selle kindlasti välja!
Loomulikult peab iga ettevõte ise välja selgitama, kas ta vajab personaalset või virtuaalassistenti, sest virtuaalassistendi puhul tuleb arvestada asjaoluga, et tal on mitmeid kliente ja ta ei pruugi kohe sinu antud ülesandega tegelema hakata, vaid teeb seda esimesel võimalusel.
Virtuaalne assistent on ettevõtte hindamatu vara, nähtamatu, kuid võimas taustajõud, kelle ülesanne on võtta enda kanda hulk vahel tüütuna näivaid lisategevusi, mis ei kuulu ettevõtja professiooni ja röövivad temalt liialt väärtuslikku aega, mida virtuaalassistendi olemasolul saab kasutada ettevõtte juhtimiseks ning arendamiseks.