VISIITKAART KUI ESMAMULJE SINU ETTEVÕTTEST

Milleks visiitkaart?

Visiitkaart on inimese või ettevõtte kontaktandmete klassikaline kandja. Kuigi digiajastul on nende populaarsus raugenud, siis ometi leidub olukordi, kus need on asendamatud. Kui sa oled näiteks seltskondlik ja liigud erinevatel üritustel, kus on potentsiaalsed koostööpartnerid või kliendid, siis on hea kanda kaasas visiitkaarte, et neid õigel hetkel jagada. Eriti kaval on ühele poolele lasta trükkida eestikeelne ja teisele poolele ingliskeelne info, sest iial ei või teada, millal sinu teele satub esimene välismaine koostööpartner või klient

Elemendid visiitkaardil

Visiitkaart olgu ettevõtte brändi nägu. Seal peaks kasutama brändi toone ja logo, sest nii jääd sa kõige paremini teistele meelde ja inimestel tekib seos sinu ja ettevõtte vahel. Koos digilahenduste arenguga on muutunud ka visiitkaardid ja ei ole tegelikult enam “kivisse raiutud” kindlaid nõudeid sellele, mis kaardil ja millise asetusega see olema peab. Pigem püütakse just millegipoolest eristuda ja originaalne olla. Tähtis on, et visiitkaart oleks brändi nägu ja et seal oleks (ettevõtte) nimi, telefoninumber, e-posti ning veebilehe aadress.

visiitkaart

Visiitkaarte valmistatakse:

• paberist
• kartongist
• väikeformaadilisest plastikust
• puidust
• metallist

Visiitkaardi tekst sisaldab:

• omaniku ees- ja perekonnanime
• firma nimetust (tavaliselt logoga)
• kontaktandmeid (aadress, telefoninumber ja/või e-posti aadress)

 

Visiitkaartide liigid:

• isiklik visiitkaart
• ettevõtte visiitkaart
• ärivisiitkaart

visiitkaart

Isiklik visiitkaart

Isiklikke visiitkaarte kasutatakse mitteformaalsel suhtlemisel. Need on üsna populaarsed vabakutseliste keskkonnas. Isiklikul visiitkaardil on märgitud omaniku ees- ja perekonnanimi ning telefoninumber. Amet ja aadress ei ole kohustuslikud. Visiitkaartide trükk võib olla erinevates stiilides ning kujundus on teostatud omaniku äranägemise järgi. Isiklikul visiitkaardil võid vabalt oma loovuse valla päästa. Kuid jää siiski maitsekuse piiridesse ja ära unusta keskkonnasäästlikkust!

Ettevõtte visiitkaart

Ettevõtte visiitkaart ei sisalda reeglina nimesid ega teisi isiklikke andmeid. Sellel on ära toodud ettevõtte nimi, tegevusalad, üldised kontaktandmed, veebilehe aadress ja ettevõtte asukoha kaart. Tavaliselt on ettevõtte visiitkaart valmistatud kooskõlas ettevõtte stiiliga. Seda kasutatakse reklaamikandjana ning antakse inimestele näiteks näitustel, konverentsidel ja kokkutulekutel.

Ärivisiitkaart

Ärivisiitkaarti kasutatakse ametlikel kohtumistel ja läbirääkimistel ning antakse tulevastele klientidele. Ärivisiitkaardile on märgitud eesnimi, perekonnanimi, visiitkaardi omaniku amet, ettevõtte nimi ja tegevusala. Kujundi loomisel kasutatakse ettevõtte stiili ja logo. Ärivisiitkaardid on reeglina konservatiivse kujundusega. Riigi ametlike esindajate ja töötajate visiitkaartidel võivad olla ka riigilipp ja -vapp. Aadressita ärivisiitkaart ei vasta etiketi normidele. Erandiks on ainult diplomaadid ja kõrgemad riigiametnikud. Tekstid ärivisiitkaardil peavad olema kirjutatud selge ja hästi loetava kirjaga. Pole soovitatav kasutada dekoratiivkirju (kui seda ei nõua teie tegevusala), kursiivi ehk kaldkirja ja boldi ehk rasvast kirja.

Kõige levinum visiitkaardi suurus Eestis on 90×50 millimeetrit.

visiitkaart-QR

Pange tähele, et tänapäeval, mil visiitkaartide populaarsus üha väheneb, pead sa oma visiitkaarti tehes olema eriti loominguline ja kaval, et see pärast selle üleandmist leiaks tee võimaliku koostööpartneri taskusse, mitte lähimasse prügikasti. 🙂

Üks hea võimalus, kuidas panna väikesele kaardile palju infot ja otselink, on QR-koodi lisamine. Kood võib viia ettevõtte sotsiaalmeediasse, kodulehele, e-poodi, blogilehele või hoopis kohtumise aega broneerima. Just nii nagu sinu ettevõttele kõige sobilikum on.

Minul on visiitkaardid olemas ja ma jagan neid vahel kohtumistel, sest nagu ma olen mitmel korral maininud, siis mulle meeldib endale kliente valida ja kui ma tunnen, et mul tekib inimesega klapp ja ma näen meid tulevikus koostööd tegemas, siis ma vaatan talle silma ja ulatan visiitkaardi – see on minu arvates kuidagi selline isiklik ja mõnus lähenemine.

Anna kommentaarides teada, kas sina kasutad veel klassikalist visiitkaarti ja miks pead/ei pea selle kasutamist oluliseks?

Jaga seda blogipostitust

Kommentaarid:

Jaga seda blogipostitust

Kommentaarid:

    Merly
    15.08.2023

    Väga asjalik blogilugu, seda seepärast, et endalgi on laual visiitkaartite teema. Aitäh! Õige asi, õigel ajal.

    1
    0
      VAgerly
      14.09.2023

      Suur rõõm kui saab abiks olla!🙂

      0
      0

Jäta kommentaar